Low floors BMW E34

 

Savā mūžā šī BMW E34 īpašnieks nevarēja pat iedomāties, ka viņam piederēs tāds. Jā! Kādu laiku atpakaļ, tas skaitījās kā pats banālākais BMW, man metās nelabi no tiem. Īpaši jau tas noskaņojums, kuru izstaro šādi auto, pietam melnā krāsā… Stereotipi dara savu un acu priekšā veidojas bilde ar sedanu, bandītiem, kuri ir tērpti govs ādās tādā pašā krāsā kā viņu auto salons. Ņemot vērā manu simpātiju pret aizejošās ēras BMW, tomēr nepatīk man 34-ais sedans. Savukārt arī tam ir savi izņēmumi.  Tūrings gan ir pavisam cits, dinamisks tēls.. Patiesību sakot, arī tūrings nav labākā izvēle, ja runājam par stock’u, taču mūsu vīzija darbojas laikam pa priekšu. Pietam, nemitīgi atrodoties starp E46, E91, pat nepieminot E36, šis jau bez maz vai var tikt pielīdzināms pie ‘’youngtimer’’ auto. Kas tad mani pamudināja veidot kārtējo projektu šajā virsbūvē? Neskaitot ekonomisko sastāvdaļu, kuras ietvaros tika noteikta vajadzība pēc viena liela universāla ikdienas vajadzībām, tas noteikti bija dizains. Kā saka šaurā lokā plašai sabiedrībai pazīstamais ’’Camber MAX’’,  „она трушная такая”. Personīgi esmu liels tūringu piekritējs. E36, manā skatījumā,  viens no labākajiem universāliem, neskaitot 156 un 159 Alfa. E34 -  laikam atrodas manā TOP 5. Šī slīpā,aizmugurējā balsta līnija nepastāv nekādā salīdzinājumā ar 39. Un vispār, E34 var tikt uzskatīta par pēdējo patieso BMW vecās dizaina skolas veidoto auto. Negatīvais ’’knābja’’leņķis. Klasiskie četri lukturi. Dusmīga. Nemazākā mājiena uz tūskainām formāmkas piemīt tās pēctečiem. Taču jāsaka, ka saveda mūs kopā ne mīlestība, bet gan apstākļi. Precīzāk – tehniskas problēmas ar kārtējo automobili. Par to jau esmu pieminējis vienā no iepriekšējiem rakstiem. Jā, tas ir tieši tas pats tūrings, kas tika pieminēts rakstā par Ievas SAAB’u. Tātad, bija nepieciešams ikdienas auto ziemas periodam. Piedāvājumā bija divas kupejas un vēl kaut kas.  ’’Kāpēc gan ne liels tūrigs, lai vadātu visādus dzinējus un detaļas ar komfortu?’’ nodomāju es. Dzinēja izvēle bija pašsaprotama – dīzeļdegviela. Attiecīgi – TDS. Diemžēl, Latvijā nebija neviena cienīga piedāvājuma, ne par kādu naudas summu. Visi bija norūsējuši un ap pus miljona nobraukumu. Lietuva, kā vienmēr, iepriecināja.  Tajā dienā nobraucām ap pusotru tūkstoti kilometru un gandrīz zaudējām visas cerības. Šis bija pēdējais variants.Tikai sazvanīt norādīto numuru bija neiespējams visas dienas garumā.  Ap vienpadsmitiem vakarā viņš pārzvanīja. Sarunājām tikšanos Ukmerges pilsētā zem laternas, kas atrodas pie veikala ’’Maxima’’. Ja auto pārkrāsoja meistars, tad tikai celtniecības durvju un grīdu krāsošanas meistars, taču līdzeni. Un vispār – ’’fresh’’. Rūsa tikai uz vadītāja durvīm zem moldingiem. Pēdējais 96-ā gada izlaidums. Tas ir gads, kad sāka parādīties E39.Salons – ’’stock’’, melnā krāsa, panorāmas lūka un pārējie dzīves sīkumi. Pats svarīgākais, šī vaniļas smarža, kas ir īpaši raksturīga īstiem BMW. Šis auto ir vienīgais no visiem, ko bijām apskatījuši, kas saglabāja šo smaržu, kā arī, labi saglabājās nenobružātā āda. Kopumā, šis auto bija vienīgais BMW, nevis spainis no 500.000 līdz 700.000 uz odometra. Iegādājāmies, izlīdām uz Paņevežas ’’autobāņa’’ un ’’nodevām ugunis’’.  Aizgāja 200, bet temperatūras rādītāja bulta uz ’’red-line’’. Atgriezāmies mājās, pabraukājos pāris nedēļas, sāku pierast pie šī auto. Jāsaka, ka panorāmas lūka ir kaut kas baigi foršs! Var izlīst ārā un fotografēt esot kustībā. Tas ir ļoti ērti. Nu un nāca laiks zemināt automašīnu. Ņemot vērā, ka tā bija ziema, koilas netika izskatīti kā iespējamais variants, tātad, ‘’fleksis’’ rokās. Nozāģējām ’’pusi’’ no atsperēm – mīnus 12cm. ‘’Pārsteidzoši labi iet!’’, teica visi. Pabraukājos ar trīsdesmit otro stilu, priekšējais sagāzums plusā. Pienāca pavasaris un nobruka dzinējs. Čipoju, vēlāk griezu boost'u. Pie kolēģiem iegādājos ķīniešu MBC. Tas bija aizskrūvēts , un iepūta...1.7BAR no vietas. "Galvu" pacēla uzreiz. Pēc tam radās doma par M57, M52B28 benzīnu. Izvēlējos neveidot kārtējo naudas kapsētu, rezultātā ilgi meklēju TDS "dzīvu" - atradu! Pārliku dzinēju, atjaunoju turbīnu, sūkni. Būs labi!Salonā iedzīvojās E39 M-komplektācijas stūre un manis pārvilktie griezti un plaukti. No citiem aspektiem – tas ir АСЕ .Kopā ar dzinēju uzstādījām arī koiloverus. Tā teikt – budžeta vāģis. Tātad, BCracing arī netiek uzskatīts par variantu, tāpat kā lētie koiloveri priekš E34. Aizņēmāmies no E39, sagraizījām radniecīgos 34-os balstus, sametinājām, uzstādījām aizmuguri. Priekšā – sagāzuma reg. atbalsti  - 2.3 leņķī. Aizmugurē sanāca  - 2.9 grādi. Ar riteņiem daudz nemocījos -  Tomēr darba auto, ar kuru tiks veikts garš ceļš pa dažādām ceļa virsmām. No veikala plaukta tika ņemti DARE RS, R17, 10J, ET15 pa apli. Aizbraucām uz Viļņu pakaļ 215/45 riepām. Jau Viļņā mūsu kompāniju papildināja Mariuss. Ceļš mūs veda pie Petrauskasa uz auto darbnīcu. 

 

Izvalcejām arkas. Paldies JDM Maksam par rolleru. 15mm flanči priekšā un 20 aizmugurē. Vēlāk pievienoju papildus 5mm aizmugurē. Tātad, tas ir ET0 priekšā un ET-10 aizmugurē. Jāpiebilst, ka braucu no Rīgas uz Viļņu uz „atbojņikiem”. Pārāk zemu sametināja. Pēc atgriešanās Rīgā pārmetinājām balstus no jauna. Veiksmīgs trāpījums! Pienāca laiks strādāt ar virsbūvi, pietam, tuvojās Rīgas izstādes laiks. Piecpadsmit stundu laikā notika pilna pārlīmēšana kopā ar sagatavošanas darbiem. Superīgs fitments! Tajā pašā naktī pie mums uz Rīgas garāžu ieradās Mariuss un Edgars ar viņa 39-o. Šajā gadā gaidām V10, izpalīdzēsim kā varēsim, lai tas notiktu pēc iespējas ātrāk. Mariuss un Edgars izteica kaut ko tādu: ’’Nē, šis projekts jau no paša sākuma ir nolemts, ne fitmenta, nekā laba te nebūs! Skopulis!’’ Es, savukārt, aizsūtīju viņus trīs mājas tālāk un Dimas turpināja līmēt. Ap astoņiem rītā mēs bijām tiešām pārsteigti! Plēve KPMF Antracīts, matēts ’’metallic’’! Pasākums beidzās, bet es braukājos apkārt un, man šķiet, lieliski izskatījos ar savu auto. Vienmēr esmu vēlējies universālam uztaisīt savu ’’naģenīti’’. Org.stikls, fēns,  skrūves un 4D karbons. Rezultāts nelika par sevi vīlties! "Treba do Ļipu, pan!"- tas ir poliski. Patīk ‘’Alpina’’ bamperis. 540i lūpa arī nav slikti, taču ļoti banāli. Iegādājos ‘’Alpina’’ bamperu un nogriezu apakšējo lūpu, pieliku pie ’’stock’’ bampera. Lūpa izrādījās pārāk plata,tāpēc sagriezu vēl uz pusēm, proporcionāli saīsināju. ‘’Alpina’’ uzraksta vietā palika tikai AUA. Nošķūrēju,  nokrāsoju ar melnu „struktūru”. Pazīstamais Fjodors Karlovičs parādīja foto ar Alfa-Romeo ar otrādi apgrieztiem lukturu krustiem. Bet es izdomāju tos apgriezt uz 45 grādiem. Uz to laiku jau tika organizēts ’’Freshfit’’ pasākums Viļņā. A ’’Litexpo’’ pasākumā bija ļoti labi, augsts dalībnieku sagatavošanās līmenis. Skaisti pastāvējām, par fitmentu nemaz necīnījos un biju nolaidis aizmuguri uz 1cm. Tā arī atstāju uz visu sezonu. Pēc dažām dienām nolaidu arī priekšu. Rezultāta 2.9 cm klirensa no balstrāmja. Te nu pienāca ‘’Chill’n’grill’’ Lietuvas pasākuma kārta. Pēc manām domām, tas ir labākais vasaras festivāls. Apmeklējam šo pasākumu jau trešo gadu pēc kārtas, tik forši, lieliska atmosfēra! Toreiz bija ap 170 mašīnām. Veiksmīgi nomērojām 400 km ceļa, taču problēmas sākās tur  uz vietas. Jau agrāk pieminēto lūpu bija vairākas reizes ierāvis zem riteņiem. Sestdienas dienā Dimas kaut kur aizbrauca ar savu Civic-u. Pēc atgriešanās viņš padalījās, ka bija aizbraucis uz augstuma mērīšanu. Izrādījās, ka tur jau bija daudz nomināciju. Es, savukārt, gozījos saulītē un visu palaidu garām, kaut gan varēju daudz kur piedalīties. Novērojot, kādi auto tur grāba balvas, īpaši atmiņā palika kāds komentārs: ’’Mēs šo spoileri paši ar savām rokām uztaisījām!’’ Tā arī prasījās pateikt, ka.. ’’Tas nu ir redzams, ka paši!’’ It kā ir kāds, kas ’’custom’’ spoilerus un lūpas rūpnīcā pasūta. Jebkurā gadījumā, paspēju vismaz uz vienu konkursu. Kā jau tika pieminēts iepriekš, mērījām, cik augsts ir auto, pareizāk, cik zems tas ir. Nokļuvu līdz nepieciešamajai vietai, taču ceļā gadījās kārtējā ķibele. 

Pakalns no kura visi laidās lejā bija priekš manis nepārvarāms. Radās jauktas sajūtas, it kā skumji, jo nevarēšu piedalīties, pretēji, gandarījums, jo noteikti mans auto ir pats zemākais. Pienācu pie„instinktiem”  (organizatori un mūžīgie komentētāji), izskaidroju savu situāciju. Pēdējie dalībnieki arī nonāca pakalnā, taču mikrofonā tautai paziņoja, lai dod ceļu. Es iebraucu kalnā ar aizmuguri un uzreiz saņēmu apbalvojumus nominācijās ’’Best Static ’’ un ’’Lowest static’’. ’’Instinktu’’ valodā – Low Floors big balls. Šajā brīdī pat pašpārliecinātais Mariuss nespēja bilst ne vārda. Varbūt tāpēc, ka no +/- desmit balvām, mēs aizvedām trīs! Jebkurā gadījumā, viņam nebija taisnība arī tajā pārlīmēšanas naktī, par kuru stāstīju agrāk. Kā arī, komentētājs ieminējās par lūpu.. ’’Tu taču šīs dienas laikā šo lūpu sešas reizes liki!’’, uz ko es atbildēju, ka nevis liku, bet atjaunoju.  Jau vairākas nedēļas vēlāk nomainīju riepas uz 205/45 un lūpa nogūlās uz zemes. Diemžēl, nācās ņemt nost. Heiteri joprojām baksta ar pirkstiem manam bamperim.. ’’Kur lūpa?’’  Ar tādiem saruna ir īsa, pareizāk, saruna nenotiek! Kopumā, vasaras laikā ir piebeigtas visas četras arkas, šo var vērot uz foto. Secīgi, arī disku kantis. Vienmēr esmu gribējis HellaFlush. Esmu nu saņēmis un parakstījies! Ir salauzts un salocīts balstrāmis . Ar ceļa virsmas palīdzību ir samalti  divi sviru komplekti. Pietam tā, ka sailentbloki  gandrīz vai izlidoja ārā. Lūk, tagad esmu visu nomainījis, pacēlu auto uz ziemas sezonu, protams, ziemas riepas. Un..sašķaidīju karteri! Kā būs ziemā? Celt augstāk vairs nav iespējas, jo nobeidzās priekšējo koiloveru vītne. Gribētu teikt, ka visā visumā, šis auto ir izdevies lielisks! Automobilis labi ’’sēž’’ un veiksmīgi atšķiras no visiem pārējiem dažu jauninājumu dēļ. Kā arī, manam auto ir ļoti forša iezīme – Izplūde! Tāpat kā daudziem, man tā ir taisna, taču degvielas sūknis ir uzgriezts pa pilno un es izpriecājos no sirds. Daudz dīzeļdegvielas = daudz dūmu! Ar šo ir saistīti daudz smieklīgi stāsti, tā kā, turaties no tā pa gabalu!

Lūk īss modifikāciju saraksts;

BMW 525TDS Touring, 1996. Gads

Wrap KPMF antracīts matēts ’’metallic’’

Melni griesti, melns koks, melna āda

OEM HI-FI skaņa ar Focal komponentēm

Čipota, taisnā izplūde

Koiloveri no E39 + Camber plates

Sagāze -2.3 priekšā, -2.9 aizmugurē

’’Custom lūpa’’ (Ex-Alpina bamperis)

’’Custom jumta spoileris’’

DARE RS R17. 10J. ET0 priekšā, ET-10 aizmugurē

Klīrens 2.9 cm

Perforēti bremžu diskiTurpmākajos plānos pretī jaunajai sezonai bija paņemt kaut ko jaunāku. Burtiski! Esmu apbraukājis, apskatījies visus pašus dārgākos variantus. Nav jēgas! Šobrīd mani viss apmierina. Vienīgais, nepatīk piekare.

 Bet tad jau plānos jaunajā sezonā ir… Trīsdaļīgie R18,pabeigt mūziku un ir idejas bodykit’am. Redzēsiet jaunajā gadā.

 

Log In or Register