COZYDROPPED TOASTER Scion xb Rīgā

Sveicu Jūs, Cienījamie lasītāji!

Šodien pie mums ciemos ir priekš Latvijas ’’stance’’ scēnas diezgan savdabīgs un rets automobilis.

Sveicam Romānu un viņa Scion XB. Šīs markas un modeļa automobiļi tiek reti sastapti uz Latvijas ceļiem. Vēl jo vairāk, būdami stilistiski pārveidoti un uz pneimatiskās piekares. Tas izklausās gandrīz vai neiespējami. Taču ar Stance.lv dalībniekiem ir iespējams viss.
Organizējuši tikšanos kāda siltā vakarā, devāmies satikt mūsu ciemiņu.
Ierodoties noteiktajā vietā, ieraudzījām XB siluetu. Tas ir melns kvadrāts, mazi, hromēti 15-tā rādiusa riteņi, ’’Thule’’ bagāžnieks – kļuva skaidrs, tas ir mūsu ’’Tosters’’. Satiekot Romānu, mazliet papļāpājām, apskatījām mašīnu un devāmies izbraukumā caur pilsētu.Izbrīna pilnas sejas – tas ir tas, ko ievērojām ceļā uz izvēlēto foto seta lokācijas vietu. Šaujot liesmas no mūsu gaisa tostera, lustīgi braucām uz Rīgas lidostas pusi. Jau minētajā vietā apšaudījām XB ar mūsu kamerām un pievērsām lidostas apsardzes uzmanību. Vēlāk devāmies uz lidostas centrālo ieeju. Neskaitot mūs, apkārt vācās no Rīgas termināla izejošie cilvēki, kuru sejas, tieši tā pat, bija rotātas ar lielu izbrīnu un pārsteigumu, kā arī, auto ieguva jaunu skatītāju uzmanību, kas nekautrējās bildēt šo ainu uz saviem telefoniem. Nākošā lokācija atradās netālu no lidostas, taču piekļūt tai ar mūsu automobiļiem ir nedaudz sarežģītāk. Novietojām XB, atradām piemērotāko rakursu, nu ko, šaujam tālāk. Vienlaicīgi baudījām skatus, salīdzinošo klusumu un mūsu tā vakara mazo kompāniju. Devāmies tālāk, atlika pēdējā nobeiguma lokācija. Lūk te arī sākās pats interesantākais, neskatoties uz to, ka projekta auto ir uz pneimatiskās piekares.Romāns turpināja raidīt liesmas no auto apakšas, piesaistot citu ceļa satiksmes dalībnieku uzmanību. Īpaši palika atmiņā kāda tantīte ar ’’LEXUS’’ hibrīdu. Apstājāmies pie sarkanās gaismas, viņa pieskrien, klauvē pa logu un saka..’’Jaunais cilvēk, jums kaut kas liesmo, Jūs degat!’’Es gan drīz no smiekliem izripoju no mašīnas. Liels skatītāju izbrīns atstāj lielu klātesamības iespaidu, visi skatieni ir tikai uz tavas mašīnas.  Tas, cik zemu tu brauc, ka aiz tevis paliek tikai liesmas, liek cilvēkiem būt nesaprašanā un brīnīties vēl vairāk. Nonākot pēdējā mūsu ieplānotajā vietā uz tā vakara kartes, uztaisījām beidzamos kadrus un pavadījām saulrietu, baudot vakara skaistumu.Kas ir Scion XB? Tas ir 5-cu durvju, kompakts ’’ hečbeks’’ ar plašu salonu un ļoti savdabīgu virsbūves dizainu. Japāņu automobilis ar visu nepieciešamo funkcionālismu, kas nepieciešams vadītājam un pasažierim. Tā saucamais KEY CAR. Šī automobiļa raksturīgākā īpašība ir rīku panelis ar centrālo tahometra, spidometra un degvielas līmeņa rādītāja atrašanās vietu. Diezgan interesants risinājums šādam auto. Kā tad šādam auto izdevās ’’nokrist uz vēdera’’ un vispār – kas un kā? Viss sākās nelielā pilsētā ar nosaukumu – Ivanovo, kas atrodas Krievijas centrālajā daļā. Tajā brīdī Romāns aktīvi nodarbojās ar savu biznesu un lēnām iepazinās ar ’’stance’’kultūru. Mūsu draugs jau sen interesējās par stilīgiem automobiļiem, lūk, arī pienāca viņa laiks iegādāties otro braucamo. Agri vai vēlu, mēs visi tam gājām cauri. Šķirstot dažādus interneta mājas lapās izvietotos auto pārdošanas sludinājumus, izvēle, kā jau noteikti kļuva skaidrs, krita uz parastu 2004. gada XB. Pieticīgs izskats, dīvainas virsbūves formas un kaut kāda burvība piesaistīja Romāna uzmanību un radīja domu par tieši šī automobiļa iegādi. Auto nokļuva mūsu stāsta varoņa rīcībā 2010. gadā un no šī paša brīža tas iesāka savu ceļu uz nākotnes ’’low’’ projektu. Mūsu draugs vēl nezināja neko par šo auto, kā arī, par to, kā to ekspluatēt. Taču tā mīlestība no pirmā skatiena neatstāja Romānu  vienaldzīgu pret viņa pirkumu. Iepazīšanās procesā ar XB, šī raksta galvenais varonis saprata, ka šis automobilis radīja viņam lielu prieka sajūtu un pozitīvas emocijas, un, ar katru mirkli, tas patika Romānam jo vairāk un vairāk.Nāca pārmaiņu laiks. Jau kārtējo reizi Romāns  sāka studēt forumus, kas ir veltīti šim auto modelim un markai. Pāršķirstot lielu lapas pušu daudzumu, mūsu draugs saprata, ka sekos pārmaiņas un, gūstot jo vairāk informācijas, galvā viņam iezīmējās tas pats automobiļa tēls, kādā mēs to redzam šobrīd. Viens no pirmajiem pārmaiņu posmiem bija piemēroto disku meklējumi. To varētu nosaukt par ļoti sarežģītu procesu, veidojot ’’low’’ projektu. Uzdevums ir saprotams, taču grūts – piemeklēt tādus diskus, kas patiktu pašam un lieliski piestāvētu tavai mašīnai. Un atkal, caurskatot interneta sludinājumu lapas, notiek piemēroto disku meklējumu process. Vienā no japāņu sludinājumiem tika atrasti japāņu diski - ’’Work’’modelis, ’’Equip 01’’ ar R15 8J parametriem un ET +10 no priekšas/-18 aizmugurē. Pilnīgs disku izvēles, iegādes un uzstādīšanas process ilga veselu mēnesi.Vēlāk tika iegādāts gumijas komplekts - ’’Nankang ns-II’’ ar 165-50-15 parametriem. Pamazām automobiļa tēls sāka veidot vienotu veselu un tika pieņemts sarežģīts lēmums par pneimatiskās piekares iegādi - ’’Airlift’’ uz mehāniskajiem vārstiem. Auto modifikāciju saraksts turpināja augt, bet nepieciešamo  darbu saraksts saruka un par nākošo Romāna mērķi tika izvirzīta pilnīga virsbūves sagatavošana pārkrāsošanai uz arku valcēšanai. Vēl vienu punktu no saraksta varēja izsvītrot, taču priekšā vēl bija liels darba apjoms. ’’Airlift’’ pneimatiskās piekares uzstādīšanas darbi noritēja veiksmīgi un pienāca laiks skaisti izvietot riteņus, kā arī, ’’dzīties’’pakaļ tam pašam unikālajam ’’fitmentam’’uz 15-tiem riteņiem.Tika pieņemts lēmums par sagāzuma plākšņu iegādi, kā arī,  mainītas aizmugurējās, trumuļ bremzes pret disku bremzē.  Viss augstāk minētais bija paveikts labākai bremzēšanai un papildus riteņu sagāzumam. Nākamais Romāna uzdevums bija atrast un uzstādīt caurspīdīgus stiklus, par cik, no rūpnīcas nāk pus-sfēra. Visi caurspīdīgo stiklu meklējumu pūliņi nesa savus augļus un automobiļa izskats kardināli mainījās uz labo pusi. Visbeidzot pienāca salona kārta, tieši šeit Romāns izvirzīja sev mērķi izdarīt visu maksimāli kvalitatīvi, lai cilvēkiem rastos loģisks jautājums ..’’Vai ar šādu salonu auto nāk no rūpnīcas, vai tika pāršūts?’’ Tūlīt arī virsbūve gaidīja rindā uz pārmaiņām. Tādas mazas detaļas kā durvju rokturi, uzlikas uz spoguļiem, aizmugurējā numura rāmis, lukturu rāmīši, tika mainīti uz hromētiem, un kā gala papildinājums visam, tika uzlikts ’’custom’’ spoileris. Pēc Romāna domām, mazas virsbūves detaļas rada projekta pilnvērtības sajūtu, izveidojot īpašu harmoniju starp visām automobiļa vizuālajām detaļām.Visiem liels paldies, ka paguvāt iziet cauri tik lielam burtu-simbolu daudzumam šajā rakstā. Nepārslēdzaties, interesantākais tikai priekšā!

 

Autors: Alexandrs Krasnorutskis

Log In or Register