Pavisam cits Opel...Monza

Sveiciens! Sakarā ar mūsu ceļojumu uz FreshFit, kurš notiks pavisam drīz. Vēlamies Jūs iepazīstināt ar vienu no show-off dalībniekiem. Ģirts un viņa Monza tur pārstāvēs mūs - Latviju un stance.lv. Lasiet un komentējiet. Monza..cik daudz izteikts šajā vārdā.Vasara, Itālija, Formula...rodas asociācijas par skaisto rivjeru vai zilo lagūnu, par kabrioletu un salmu cepuri.Pamatā, par kaut ko izsmalcinātu un augstvērtīgu. Vai jums nesķiet, ka šim OPELIM īstā vieta ir tieši tur, pie jūras?Cik elegants ir tā siluets!Kas arī nav brīnums, ņemot vērā, ka tas ir 1978. gada modelis.Taču tas ir negaidīti priekš šāda izmēra automobīļa. Auto ir liels!Tā garums no purna līdz astei ir 4.7 metri. Salīdzinājumam, 5-ās sērijas BMW E28 bija uz 7 cm īsāka. Nav nekāds pārsteigums, ņemot vērā, ka Monza bija plānota un tika izveidota, lai konkurētu ar Mercedesa W126 kupeju un 6-ās sērijas BMW. Automašīna tika izveidota tikai par nieka 2 gadiem un nesa sevī mezglus un agregātus no tādiem modeļiem kā ‘’Commodore’’ un ‘’Senator’’. Pēdējais, savukārt, bija pārveidotais ‘’Rekord’’. Nedrīkst piemirst, ka ‘’’Rekord’’, savulaik, ir bijis populārs un pieticīgs auto. Abiem bija raksturīga ļoti liela līdzība. Izņemot dzinēju, virsbūvi un pakaļējo tiltu. Pirmo reizi Opelī pielietoja neatkarīgu aizmugurējo piekari uz lielās klases modeļa.Tas apveltīja Monzu ar apskaužamu vadāmību un komfortu. Diemžēl, tas nelīdzēja kompānijai uzsākt cīņu tirgū ar iepriekš pieminētajiem konkurentiem. Markas statuss un ar ‘’Rekord’u’’ unificētais salons atbaidīja sabiedrības ‘’krējumu’’. Kā saka daudziem pazīstamā izteicienā:’’Kas krievam labi, tas vācietim nāve!’’, nospēlēja lielu lomu mūsu šodienas tik retā automobīļa īpašniekam. Ģirts! Tieši tā sauc Monzas īpašnieku, kurš šajā modelī saskatīja visas tam piemītošās labās īpašības un pēc dokumentu sakārtošanas, ķērās klāt restaurācijai.Virsbūve bija praktiski nevainojamā stāvoklī un nepieciešama bija tikai krāsu-lakas pārklājuma atjaunošana. Tēlu veiksmīgi papildināja pagarena priekšējā ‘’lūpa’’, kura pirmsākumā bija augstāka par sliekšņu līmeni. Papildus, ir pagarinātas apakšējās priekšējo spārnu daļas. Minimums metināšanas darbu un, protams, pilna izjaukšana, smilšstrūklas apstrāde, kā arī, ejošo elementu un bremžu sistēmas pārkrāsošana.Tika plānots atstāt mašīnu pirmatnējā izskatā, taču rezultāts ‘’menedžerim’’ līdz galam nenāca pie sirds. Tā sākās sēdinājuma piemeklēšanas darbi. Sēdinājums tika sasniegts ar amortizātoru un atsperu aizņemšanās no BMW E30 un radniecīgo komponenšu pārbūves. Milzīgs paldies par palīdzību brāļiem Edvīnam un Edmundam Ērgļiem no EE Motorsport. Varu teikt, ka konrētā piekares konfigurācija var pastrīdēties ar daudziem slavenajiem ražotājiem balansa, komforta un vadāmības ziņā. Tā ir cieša un noapaļo visus sīkumus. Un tas ņemot vērā visai labu trapeciju 205/40 un 215/40 gumijām. Ļoti nozīmīga šī automobīļa atšķirības zīme – dzinējs. Ārkārtīgi reta 180 spēku GSE motora un agrā 1978. gada modeļa kombinācija. Pieteiktais ieskriešanās laiks līdz 100-am ir 8.5 sekundes un maksimālais ātrums ap 220 km/h. Tas ir labs rādītājs pat pēc mūsdienu standartiem. Ņemot vērā mašīnas svaru, un tas ir ap pusotru tonnu, var droši slavēt inženierus par lieliskiem četru cilindru motoriem un, kā vieniem no pirmajiem, par Bosch Motronik sistēmas pielietošanu. Kāpēc četru cilindru? Tāpēc, ka konkrētais sešu cilindru rindinieks tika iegūts divu cilindru pievienošanas rezultātā pie jau esošajiem četriem. Dzinējs, līdzīgi kā viss auto, sastāv no daudz kopīgām detaļām. Piemēram, ūdens pumpis! Uz vietas nebija piemērotas ātrumkārbas. Līdz ar to, tika lietota 4-u ātrumu GETRAG kārba, un tas ir arī vēlviens aspekts, kas neļāva šim modelim kļūt par bestselleri. Sabiedrība pieprasīja jauninājumus, tāpēc vēlāk tika pielietota 5-u ātrumu "gaņgene". Personīgi gribētu piebilst, ka, neskatoties uz ‘’garo’’ kārbu, šis motors brauc. Un kā vēl brauc! Un skan! Custom izplūde visā garumā ar Magnaflow bunduli. Patēriņš..Ģirtam pietiek vienas bākas uz divu dienu braukāšanos pa savām darīšanām. Tie vecie dzinēji nav diez ko slaveni ar ekonomiskumu! Kuru gan mūsdienās tas varētu satraukt.. Šodien, pateicoties īpašniekam, mums ir iespēja priecēt acis ar šī auto izsmalcinātām līnijām un proporcijām. Bez sirds pāmetumiem teikšu – izcils dizaina mākslas darbs!Tas ir unikāls automobīlis, kas sevī ietver vienlaicīgi ortodoksālus un pārbaudītus risinājumus ar, tajos laikos, diezgan retiem jauninājumiem. Paturot atmiņā šī transporta līdzekļa vecumu un retumu, varat iedomāties spēku un centienu apjoma daudzumu, kas tika pielikti trūkstošo detaļu meklējumos. To sarakstā ir; Hromētie bamperi.Savējie 34 gadu laikā, un tieši tik veca bija mašīna iegādes laikā 2012. gadā, deva priekšroku plastmasas modeļiem jau no daudz vēlāka ‘’Senator’’ modeļa. Pie kaimiņiem Kauņā bija manīts agrais ‘’Senator’’.Apskates laikā kļuva skaidrs, ka bamperi stāsies vietā ar minimālu pārbūvi. Tie bija iegādāti par trešo daļu no automobīļa cenas.Un tālāk sīkumi, gumijiņas, moldingi u.t.t. Ebay daudz izpalīdz. Nobeigumam riteņu izvēle. Ņemot vērā resursus un spēkus konkrētajā posmā, izvēle krita uz DARE RS R17 8.5/10J. Šobrīd notiek riteņu meklējumi, kas būtu vairāk piemērojami statusam. Sekojiet līdzi šī projekta pilnveidei mūsu FB lapā. Mēs neatvadāmies no Ģirta, par cik, drīzumā jūs gaida pārskats, kā minimums, par vēl vienu no viņa garāžas iemītniekiem. Atā!

Log In or Register