Viens rets VOLVO. Kārļa RED TOP 940

 

Dzīvē Kārlis atstāj iespaidu stipri līdzīgu tam, ko atstāj viņa veidotais raksts iekš "auto pasaules". Konkrēts, tajā pašā brīdī, ieinteresējošs, ar nelielu trakuma piesitienu. Mūsu ceļi satiekas mūsu abu mijiedarbības dēļ. Es- stancē, viņs arī! Es - kaut ko un viņs arī. Tikai katram ir sava fīča un savs skatījums uz lietām.  Taču ir, kā man šķiet, kopējā valoda. Un kopīga dažu jautājumu vīzija. Iepriekš, nepazīstot Kārli personīgi, jau varēja kaut ko spriest par viņu, raugoties Kārļa braucamā izvēlē.        

VOLVO 940 2.0t. Neatceros gadu un motora specifikācijas. Bet uz mazdas 626 manīti 5x114.3. Ar 5x120 bmw paternu apveltīti, uz VOLVO 5x108 stupicas uzmontēti Atiwe Keyholes, R16, 9J pulēti ļitaki, dod par sevi manīt! Kā pats Kārlis saka - ļoti reti sastopami. Taisnība! Saki ko gribi, bet šis „zviedru ķieģelis” liek izskrūvēt kaklu.

Lūpa!!! Pirmkārt, VOLVO 740 stock lūpa! Tā ir kājām gaisā izmainījusi 900-tā izskatu. Otrkārt, tie paši diski. Un, treškārt… skandināvu vāģi reti tiek ieturēti stance robežu izpratnē. Tiem pašiem zviedriem ir izplatīts „sēdinājums” ar sliekšņu un resno buferu palīdzību. Cienu, kad zemes virsmai tiek tuvināti tik neordināri braucamrīki. Laikam, visvairāk īpašnieka raksturs atspoguļojas viņa auto tieši tad, kad tas pieduras no stance tēmas. Redzu paralēli starp viņa raksturu un viņa izvēlēto „tēmu”. Kārli! Forši, ka ir tādi, īstajā nozīmē, entuziasti! Un personīgs Tev – PALDIES, par atbalstu „low as bass”, kur Tu vajadzīgajā brīdī atradies man aiz muguras un atbalstīji mani grūtos brīžos.

Cik jau biju nopratis pats, 940 2.0t motora telpā dzīvojas tā saucamais, slavenais B21„Redblock”, ko pats īpašnieks vēlāk arī apliecināja. Pirmo reizi izmantots 200-sērijas VOLVO, Kārļa gadījumā, 155zs/ standartā pie 0.3Bar spiediena. Nav slikti pie „vecmammas” pūtiena un 2000cc. Šis bloks ir slavens ar savu ne-caursitamību. Teikšu kā ir, man nav zināmi šī bloka top varianti. Es paredzu, ka nemazāk par 300hp ir dabūnami pie 1Bar’a ar pielāgotu ļurbu. Līdz ar to, novēlu Tev-Kārli, uz nākošo sezonu, pacelt no 0.7 līdz vismaz 1-am baram. Un saskaņot pārējo. Uzskatu ka MS, VEMS un citi naudas svaidīšanas līdzekļi aizvilks šo ķieģeli līdz Marsam. Bet labāk par Tevi neviens no mums nevarēs pastāstīt par auto vēsturi un nākotnes plāniem.

Lūdzu izpaudies!

Kārlis: "Auto nopirkts kā pilnīgs 8v 4cyl 2.0l 155zs turbo motors (0.3bar), B200FT.

Auto ļoti labi saglabājies, jo ļoti daudz informācijas un dokumentu liecina, ka nobraukums ~280'000 ir patiess un nav regulēts (vismaz Latvijā no '03, noteikti nē).

Motors jau sākotnēji griezās kā vajag, taču sapratu, ka vajag sākt ar stage 0 - zobsiksnas maiņa, eļļu maiņa, sveces, svečvadi, blīves utt, lai, ceļot spiedienu, problēmu nebūtu. Diemžēl, laika un naudas trūkuma dēļ, pagaidām virsū stāv stoc 13c Mitsubishi ražojuma turbīna, ar boost controller palīdzību spiediens pacelts līdz drošiem 0.7bar ikdienas braukšanai. Lai nekas cits motoram netraucētu, oriģinālā izplūde tika izmesta miskastē un tā vietā uzmetināta 70mm diametrā taisnā truba pilnā garumā ar 2x blast pipes (70mm) pulētiem galiem pašā aizmugurē. Troksnis bija diezgan nežēlīgs, tāpēc vidū ir ielikts Magnaflow rezonators, tagad skaņa dobja un klusa.

Pēc izplūdes uzstādīšanas un Stage 0 dzinējam nekas daudz arī nav paspēts izdarīt.

Piekarē arī krasi uzlabojumi nav veikti, taču par to pastāstīšu beigās!

Aizmugurējais spoileris no Saab 9000 vecā modeļa, arī to, nākošgad, ir doma nomainīt ar kaut ko agresīvāku.

 

Arkas ir ĻOTI daudz izstieptas uz āru, cietā tilta dēļ, aizmugurē diski un riepas nekad dzīvē nelīstu tur iekšā. Pavadījām ļoti daudz laika, lai riteņi neietu arkās. Priekšējā reste ir no "Turbo" modeļiem, kas arī, nu jau ir retums. Aizmugurē - home-made All red lukturi.

Tika iegādāti diski priekš BMW - 5x120, centrs kā E36/E34, 16" 9j platumā un ET13. Sākumā nobijos, ka Volvo neies arkās, bet pēc tam nospļāvos un ar čoma palīdzību sarunāju, lai uztaisa flančus.

Volvo ir 5x108, tātad vajadzēja izmainīt skrūvju attālumu + centra diametru, kā rezultātā tapa flanči 30mm biezumā no 5x108 uz 5x120. Diski tika pilnībā restaurēti - aizmugurē un iekšējie caurumi melnā krāsā, vidus un plaukts pulēts. Visapkārt uzliku 195/50 Michelin mizas - vienmēr esmu iedvesmojies no Japāņu boso stila automašīnām, tāpēc gribēju mazus diskus ar treknu mizu. Šis ir tāds kā vidusceļš - 16" nav tas mazākais un 195/50 nav tā lielākā "gaļa".

Sapratu, ka Volvo - dīvāni (lai gan tie ir ļooooti ērti) nav piemēroti sportošanai, tāpēc atradu Recaro benķi no VW Golf mk2, ar čoma palīdzību uzmetinājām jaunu sliedi, lai der priekš Volvo un metām iekšā. Braukšana pavisam cita, vairs nekrīti no krēsla ārā katrā pagriezienā. Joprojām uzskatu, ka tas ir principā labākais 'apgreids', ko tam auto esmu izdarījis. Tas vēlāk arī tika pāršūts ar svaigu ādas aizvietotāju, lai priecē acis.

Tika pasūtīta Grip Royal stūre no USA - maksāja dārgi, ja vēl pierēķina sūtīšanu + muitas izdevumus, taču bija tā vērts. Vienmēr esmu vēlējies kādu no Grip Royal stūrēm un beidzot arī tiku pie tādas!

Kad pirku auto, nemaz neliku lielas cerības uz motoru, taču vēlāk noskaidroju, ka man ir palaimējies un motors, kuru iegādājos, ir RedBlock saimes - ļoti izturīgi, praktiski mūžīgi (tfu tfu tfu) motori, tāpēc var droši ķerties pie turbinizēšanas.

Šoziem auto ir nolikts garāžā, kas nozīmē to, ka netiks dzīts pa Latvijas sāļiem un centīšos izpildīt ilgi vēlēto to-do-listu :

16t turbīna no 70' sērijas Volvo

Ražīgākas (350-390cc sprauslas)

Regulējamais aizmugures tilta šķērsstienis (lai tilts neiet uz vienu pusi)

Beidzot arī koiloveri, lai nav tik bumpy un ir kaut kāda amortizācija!

Iespējams, 17" diski vai kas cits, platāks un masīvāks (vienmēr esmu bijis mesh fans, tad jau redzēs)

Noteikti dzinēja vadībai jāpieliek roka, lai labāk var izmantot nākotnes jaudu.

Ar laiku, iespējams, poliuretāna bukses.

Vienmēr esmu gribējis auto, ar kuru varētu nostartēt kaut vai kādā no street drifta posmiem, kam drošvien tas auto tiks lēnām gatavots. Tas nekad nav bijis plānots kā "showcars", par ko liecina visādi virsbūves kasjaki, nepiekrāsotas detaļas un paviršs krāsojums. Tagad, galvenais uzdevums ir tehniski savest viņu kārtībā, lai ir salīdzinoši jaudīgs ikdienas auto, ar kuru varētu izgāst arī pa trasi. 

Kaut kā tā!

Yeaah man! Ļoti izvērsts apraksts. Atviegloji manu procesu trijos naktī. Atkārtoti pateicos.

No savas puses varu piebilst ka.. Spriežot pēc Karļā Volvo, tie ir daudz vairāk braucami sēdinājumā nekā SAAB’i (no personīgās pieredzes).

Gti sēdekļi reāli maksā savu naudu.

Un laikam nepiekrītu idejai par „ķieģeli” driftā. „Balka” aizmugurē nav slikti, bet vairāk der BURNOUT’am nekā lielos ātrumos kontrolējamai sānslīdei (autora viedoklis).

Seciniet paši pēc bildes!

Sekojiet līdzi Kārlim un viņa projektam stance.lv lapā - forum->build sadaļā, drīz!

Ar cieņu atvados".

 

 

 

Log In or Register