RACE BRED S13 200sx

"Race bred"- vai tas ir īstais atšifrējums RB-sērijas dzinējiem? Vismaz starp Nissan entuziastiem esmu dzirdējis to nevienu vien reizi. Daži sacēluši baigo "šumihu", ka tas tā nav. Daži saka, ka tas varētu būt "Rhytm&balance". Japāņu wikipedijā ir izmantots "Response Balance" termins attiecībā uz RB26 dzinēju. Kā nu tur īsti ir, jāprasa inženierim Yokohamā, kur piedzimuši visi RB dzinēji un mūsdienās to vietu uz konveijera ir aizņēmis VR38DETT. Galvenais, kas apvieno visus termiņus un par ko nevienam nerodas strīdi, ir motora konfigurācija. 6 cilindri rindā, čuguna blokā. Bez turbo/ar turbo un pat ar divām turbīnām, RB26DETT gadījumā. Man personīgi ļoti imponē 6 inline ideja, jo tā manir pazīstama kā BMW markas cienītājam. Kā saka "lieta pati par sevi". Savdabīga skaņa un raksturs. Pārsvarā 6 cilindru rindinieki ir sastopami interesantos automobiļos ar klasisko piedziņu. Tie paši bembji, IS lexus, sky'ji un citi. Visi kā viens griežas kaut kur 6500 apgriezienu robežās un jau standarta izpildījumā ļauj izņemt līkumu ar leņķi. Paldies griezei, kura ir pieejama nedaudz pāri tahometra ekvatoram. Čuguna bloks padara šos motorus faktiski "bulletproof" un ļauj ar salīdzinoši nelieliem spēkiem dabūt no viņa ārā diezgan pieticīgus skaitļus uz ruļļiem. Ja rēķināt 100 zirgus uz stobra, tad nav noslēpums, kādēļ šī konversija iekš S13 ir salīdzinoši populārs risinājums. SR20 ir ierobežots ap 400 zirgiem un, lai tos iegūt ir nepieciešams nopietns darbs un ieguldījumi. Pie tam resurss nav SR motora stiprā puse. Tai laikā 400 uz ratiem RB bīdeklim ir vidējs rādītājs, kurš apmierina arī ProAm klases braucējus. Un liek riteņus kūpēt un smelt, mums skatītājiem par prieku. Cik nu tas nebūtu populārs risinājums, te pat mājās, man personīgi ir pazīstams tikai viens Nissan īpašnieks un pārzinis vārdā Igors, kurš ir paveicis šo procedūru iekš sava SX'a. Modifikāciju saraksts ir diezgan plašs. Sāksim ar ACL šāļēm, kuri starp citu, tuvākajā laikā parādīsies mūsu plauktos, jo cenas ziņā tie ir nepārspējami. Saka, ka tie pat pagriežoties neatstāj rīsas uz kloķenes un klaņa kakliņiem. Tālāk pilns Comet blīvju komplekts un portēta galva. HOLSET HE35 gliemezis uz TWINSCROLL kolektora. Lai izmantot šīs turbīnas potenciālu, tiek izmantotas pārurbtas 800cc sprauslas un WALBRO 255 sūknis. Ārējais wastegate's. Priekšā novietots starpdzesētājs un 3" collu izplūde IG-Tech izpildījumā. Kā arī viss pipings no tā paša kantora. Runajot par vadību jāatzīmē: Nistune type 2 vadību, Z32 MAF'u, Greddy EBC, MTX platjoslu kontrolleri. Dzesēšanā tiek izmantots mūsu partneru DRIFTWORKS supercool radiātors, Mishimoto un SPAL ventilatori. MOCAL eļļas dzesētājs. Faktiskie skaitļi man nav zināmi, bet domāju tos mēs paziņosim Facebook profilā, kad mums sanāks sazvanīt īpašnieku. Piekarē tiek izmantoti XYZ koiloveri. Mēģināsim pierunāt Igoru izmēģināt HSD no Driftworks, lai salīdzināt. Bremzes no S14 ar EVO VI diskiem. F1 racing stage 3 keramiskais sajūgs. Cusco type-RS LSD. Pa lielam, aprakstīt tehnisko daļu esam pabeiguši. Atlicis tas, kas mūs, stance piekritējus, interesē visvairāk - Ārējais skats. Galveno noskaņojumu, protams, veido rati, tie ir ROTA GTR R18. 8.5J priekšā. Aizmugurē ROTA GRID, R18, 10J Nevar neatzīmēt, IG-Tech izpildījuma aizmugurējo bamperi un CRAPWORKS sliekšņus. Salonā nepieciešamie "pulksteņi" un Bride LowMax 2 sēdeklis. Jā, pēc bildēm var redzēt, ka vāģis nav pietiekoši zems, bet arkas neļauj izpildīties, kā mēs to gribētu. Toties Igoru vairāk interesē auto spējas izbraukt pa trases malām, katru reizi neatstājot tur bamperi. Pēc manām domām, JDM stila arku paplašinātāji nebūtu lieki, vēl lielāks sagāzums apkārt un būtu kā bankā :) Jā, esmu slims. Zinu. Bet kādam ir jābūt, lai darīt un attīstīt, ko esam aizsākuši. Vērtējiet paši. Lai jums jauka nedēļas atlikusi daļā!

Log In or Register