Apburtais Mk4 Golf

Mārtiņa Meijera Mk4 Golf’s jau ilgu laiku bijis mūsu redzamības lokā. Vispār Jelgava cīnās par Top 3 Latvijas stance pilsētām. Jo te uz kvadrātu kilometru ir iespēja sastopt vairāk projekt auto neka cita pilsētā. Neskatoties uz Jelgavas bezceļiem. Man liekas ka Jelgavā līdz pagajušajam gadam bija vissdrausmīgākie ceļi no Latvijas pilsētām. Domāju ka sākot ar jauno gadu tur parādīsies vel vairāk stance kultūras pārstāvji. Jo daudzi varēs nolikt pie zemes savus esošos auto kuriem vienīgais kas trūka lai tiktu aprakstītiem stance lapās, bija pareizais augstums.

Neesmu redzējis smukāku ceturto Golfu uz latvijas ceļiem. Sanāca pierunāt Mārtinu satikties tieši pēdējā pirmssniega dienā. Kā īstais piekritējs viņš uzņemies risku tikt pie Jelgavas olimpiskā centra neskatoties uz beigušos apskati un iespējamos baltus nokrišņus.

Es gribu pateikt uzreiz, pirmais iespaids kad tu viņu redzi: mašīna neizskatās reāla, vairāk līdzās mēroga modelim. Tā ir tik "perfekta", ka nav ko teikt. Tiešām neko nevaru pateikt, jo tik "perfekts" kā Volkswagen neviens cits nevar būt. Ļoti pareizi un vienkārši, viss savā vietā. Nevaru atrast iemeslu kā man pamatot to distanci kas rodas starp mums. Tiešām bildes teiks vairāk nekā vārdi.

It īpaši izceļās 8.75J plati XXR 527 GOLD disķi ar jaukām mājiņam ko veido 215/35 un 205/40 gumijas.

Kā parasti man ir gūrti pārvarēt sevi un sākt iedziļināties vācu perfekcionistu darbā. Jā es domāju ka VW grupa ir perfekcionisti un bieži vien perfektas lietas ir bezdvēseliskas. Es domāju ka lielāka daļa VW modeļu sākot ar 90’ tajiem gadiem ir tādi. Bet Golf’a vārdā ir nosaukta vesela mašinu klase, tā nav astra’s vai focus klase. Tāpēc ka Golfā izmantots perfekcionizma apjoms ir mazāks nekā pieņemsim mana „mīļa” Passat’ā. Līdz ar to es to pieņemu. Un pateikšu ka dažādos dzīves posmos es biju izskatijis iespeju braukt ar Gti modeli. MK1, Mk2, Mk3 bet Mk4 mazāk, un tā tālāk. Aizdomāties par tiem es sāku kad pienāk kartējais sava auto remonta brīdis un tu saprot ka meneša algu atstāsi daļās. Tai vieta varētu braukt ar Golfu kurs ir salīdzinoši coool radijums, vienkaršs. Liekas ka ar to ir vieglī dzīvot kopa. Tulīt noformulēsu savu attieksmi. Golf atrodas sākotnēja pakāpē ko es uztveru ka projekt auto. Taja pašā laikā viņš ir pieņemams ikdienas lietošanā, ekonomisks, viegli/lēti remontējams un tirgus cena tam krīt ļoti lēnām. Bet kāpēc man tāda nav? Tāpēc ka viņs atrodas uz pirmā pakāpiena un manā prātā uz nākošo viņam tikt ir grūti. Jāizvēlas R32, jāpilnveido to un tad visas ikdienišķas priekšrocības pazud. Apburtais loks.Mārtiņa modifikāciju saraksts ir iespaidīgs. Ja kāds domā ka ar Golfu ir tik vienkārši izpausties, un ka platie disķi kā šīm, jeb vel platāki padarīs tavu auto par līdzvertīgu? Tad izlasi šo aprakstu no Mārtiņa:

 

Golf 4 , 99. gads , 1.4

Dzinējs: 1.8T AGU 150hp(stock). Par motoru nekas īpašs nav pagaidam, 60mm izpluude, FMIC un 4ips.

Piekare: Fk coilovers, noņemts stabilizātora stienis (pagaidam). Modificēts lonžerons, lai pusass nesitās. Pacelts motors par 15mm (celšu vēl augstak, uz 25mm). 1 grāds cambers aizmugurē. Nesen vel pārbīdīts pakaļējais tilts par 2cm uz aizmuguri.

Vizuāli: Jubilejas paka (anniversary), lūpa, sliekšņi, aizmugurēja lūpa. Iebuvēti dubultie pagrizieni priekšā. Priekšejas arkas izvalcētas. Lupo mazie spogulīši.

Bremzes : EBC 312mm perforētie bremžu diski priekšā, aizmugurē drīz būs 256mm ventilējami, suporti jau stāv pie manis).PM: Mārtiņ un ka parasti mans standarta jautājums. No kurienes tam visam aug kājas? Kāpec kā draugs nebaruc ar quattru, bet izjuti katru bedri ar pakaļu?

Mārtiņš: Viss sacies ar to, ka sāku skatīties vācu vidjakus, tādus kā piem." worthersee tour " pēctam jau "h2o, wuste un tamlidzīgus". Sapratu , ka ja mašīna ir uz normāliem disķiem un zema, tad viņa nevar izskatities slikti. Patīk braukt ar zemu un platu mašīnu, patīkami ir zemu sēdēt, patīk ka dzirdu kā kādā no arkām pret riepu noberžas vai lūpa gar zemi. Uzreiz smaids parādās un saprotu, ka golf ir pietiekami zems.

PM: Un tomēr. Kāpēc Golf?

Mārtiņš: Vel tad kad man nebija mašīna un tiesības, es zināju, ka man būs golfs. Nebiju pārlicināts 3-ais vai 4-ais , bet zināju, ka būs golfs, zems un uz kārtigiem ļitakiem. Tad nu kā dabuju pravas, tā paņēmu 4-o golfu.

PM: Kā nonāci pie šī eksemplāra?

Mārtiņs: Ņemu var teikt tikai dēļ krāsas... Pats golfs izskatijās pretīgs un iekšā bija 1.4 nemotors. Iepriekšejam saimniekam laikam loti paticis hroms, bija hromēti spoguli, lampas un vel dazi hromēti elementi mašīnai pa riņķi. Pēc avārijas sanāca pārkrasot originalaja tonī+ pie krāsošanas klāt paņema durvju rokturus un moldingus.PM: Vai ir vel kādas domas kaut ko pamainīt uzlabot. Sapūst vairāk gaisa?

 

 

 

Mārtiņš: Protams! Pa ziemu tiks krāta nauda talākām modifikācijām. Tuvakais, ko planoju ir: R32 stabilizatora stienis, Audi TT stupicas ar šarnīriem (lai nebūtu problēmas ar stūres stienu keršanos pret lonžeroniem). Izveidot mazliet agresīvaku fitmentu. R32 salons, ja neatradīšu, tad vismaz kādu recaro, pāršūt griestus, stoikas. Vēlāk jau domāju arī uzlabot kaut ko motorā. Gribu 300-350 zirgius, ja viss sanāks tad uz nākamo sezonu jau visam jābūt.

Log In or Register