Artura Fedulova BMW E46 Touring-Geometriskais LSD

Brīnumainā kārtā tik populārs auto kā E46 Bavārietis, reti tiek mūsu rakstos. Ko tur reti? Pirmo reizi! Tas atspoguļo mūsu vietējo “fanu” īsto attieksmi pret stance kultūru un viņu auto. Bieži notiek tā, ka cilvēki, esot ierobežoti līdzekļos, kļūst par sava esošā auto “fanātiem” un gadiem ilgi runā, sit sevi krūtīs, ka tas modelis/marka ir labākie pasaulē un ka tie būs viņu īpašumā visu mūžu.

Tad pienāk brīdis - tie sakrāj naudu jaunākam modelim un uzreiz aizmirst visu iepriekš teikto. Pārdod “labāko auto pasaulē”, lai nošiverēt pāris gadus, no jauna auto vecuma. Kad auto ir jaunāks un prestižāks, saimniekam patīk komforts, laba, standarta audio sistēma utml. Viņus bieži vairāk neinteresē auto individualitāte, un atstāj entuziastu ierindas. Es esmu vairāku piemēru liecinieks.

Paldies zvaigznēm, internetam un stance-veidīgajiem resursiem, ka mūsdienu jaunākā paaudze, kura sākusi veidot savas attiecības ar četrratainajiem, jau izvēloties savu pirmo ceļa biedru, iedomājas par to individualizācijas iespējām. Viņi vēlas, lai to vāģis izceļas no pelēkās masas, pat pelēkā krāsā būdams.

Artūrs Fedulovs ir viens spilgts šīs grupas indivīds. Viņš no sākuma zināja, ka vienkārši nolaist auto zemāk un uzlikt platākus diskus nebūs pietiekoši. Viņš izdomāja spert soli tālāk un kļūt par viszemākā E46 3-sērijas īpašnieku. Dotajā brīdi, vasaras iestatījuma augstums no lonžerona līdz ceļa virsmai nepārsniedz 30mm. Salīdzinājumam standarta M-pakas E46 klirens varētu būt, kaut kas ap 120mm. Tas nozīmē, ka viņs ir aizgājis četras reizes zemāk. Zinot, ka coiloveru vītne neļauj mums lielāku par 60-70mm pazeminājumu, vajadzētu pajautāt Artūram, kur noslēpums.

Ir arī interesanti izveidot rakstu intervijas formātā, jo šis Latvijas stance scēnas pārstāvis neatstās mūs bez jaunumiem “slammed bimmer” griezumā.

PM: Artūr, tagad mēģinot apkopot visu ko izrunājām. Sākumā par auto, kā tādu. Kas, kad?

Artūrs: BMW 320d 2000.g no konvejera 136 z.s. Nopirkts, savā laikā, lēti un ar daudziem nobrukušiem motora agregātiem, ar laiku viss tika savests pilnīgā kārtībā. Salons ir oriģināls - sarkanā āda. Uz doto brīdi auto ir jau labu laiku nočipots. No dzinēja noņemtas visas detaļas, kas jebkādā veidā apgrūtinātu tā darbību.

PM: Ko tas nozīmē?

Artūrs: Ir veikta pilnīga EGR sistēmas noņemšana, katalizātori arī izmesti. Manā skatījumā, tiešā nozīmē - taisna izplūde.  

 

PM: Ja jau esam sākuši par tehnisko daļu, tad pastāsti, lūdzu, par citiem uzlabojumiem arī.

Artūrs: Kā jau ieminējos, taisnā truba, čipots. Lai nezaudētu vērtīgo laiku pie pārslēgšanām – shorshifter’s. Piekarē - izņemot pēdējo TA Technix koilu modeli, poliuretāna bukses pēc vajadzības. Respektīvi nokalpojusi bukse mainās uz powerflex’u. Tūlīt pasūtīšu cietādas atsperes priekšā, originālās mani neapmierina

PM: Kāpēc nepiemini bloķi? Spriežot pēc burnout’a Tev taču ir šaibots?

Artūrs: Nē, man nav. Nolaižot zemu, sanāk tā, ka visu laiku abi riteņi spolē, kā ar bloķi. 

 

PM: Kā sanāca ar Technix’iem nolaist auto tik zemu?

Artūrs: Nekā sarežģīta. Priekšā aizvietojām standarta E46 atbalstus ar E36 tievajiem atbalstiem un ir labi. Aizmugurē vēl palika vītne coil’ām, kur laist, bet tā jau izpūtējs caurs. Vai tad nedzirdi? Bhrruum!(nospied gāzes pedāli) un stāvošie tuvumā auto sāk kliegt vienā balsī kā nenormāli.

PM: Jā, skan provocējoši. Uzdod vēlreiz! Kas ar diskiem? Es personīgi neesmu OEM izskata disku piekritējs, protams, tie der un izskatās, bet…Tavas domas?

Artūrs: Kā redzi tie ir R17 J8 style 32, ar 10mm un 20mm starplikām. Man patīk OEM izskats. Bet ir domas piemeklēt kaut ko platāku. Pa ziemu skatīšos, ko varēs sazīmēt.

 

PM: Style 5?

Artūrs: Dievs pasargā! Nē! Klišeja. Vai tad nav citu variantu? Pie mums izskatās, ka nav. It īpaši tie ir iecienīti starp E36 īpašniekiem.

PM: Kas tā par krāsu? Stahlgrau? Man nenormāli patīk! Labākā E46 krāsa, pēc manām domām.

Artūrs: Paldies. Jā, tā ir Stahlgrau. Auto tika pārkrāsots pavasarī, pēc nelielas avārijas. 

 

PM: Kas padomā par vizuālo? Kaut kas tiks mainīts?

Artūrs: Jā. Pagaidām esmu apstājies ar M-tech 2 priekšējo buferi. Vizuāli vēl neesmu nolēmis, ko uzlabot, bet noteikti uz vietas nesēdēšu. Uz jauno gadu vajadzētu izpūst arkas un, kā teicu - platāki diski. Neesmu gatavs un nav īsti manā gaumē, kaut kas līdzīgs Jelgavas “Puikas” E36, bet nedaudz varētu paplašināties. Motorā piestrādāšu pie IC un izplūdes. Piemirsu bloķi - obligāti! Oj, piemirsu! Uz pavasari, kopā ar cietākām atsperēm, tiks uzstrečotas mazākas riepas, lai var nosēdināt līdz maximumam. Paldies, ka E46 inženieri parūpējušies par to, ka svarīgākie auto agregāti galīgi necieš no saskarsmes ar zemi , taču no šāda sēdinājuma tik nedaudz apskrāpējas lanžeroni, bet nu, ik pa laikam jāpārklāj tos un viss.

PM: Lukturus krāsoji? Bija balti jeb dzelteni?

Artūrs: Tā ir plēve, maksā kapeikas, tirgo pie Zemitānu tilta.  

 

PM: Teikšu, ka Tavs Tourings ir pirmais, kurš man patīk bez reiliņiem. Pats esot toring’a cienītājs, nevarēju saprast, kā var bez reiliņiem. Bet Tev izskatās vienkārši bomba. Nevaru saprast, kā dēļ? Melni diski, krāsa?

Artūrs: Man arī reiliņi patīk. Bet, kad mašīna ir tik zema, bez reiliņiem tā izskatās daudz platāka un vēl zemāka. Nu ķipa D.Koperfilda paņēmiens.

PM: Protams, smieklīgi jautāt BMW īpašniekam. Bet kāpēc BMW? Un kāpēc e46 touring?

Artūrs: Jau no sākuma zināju, ka pirmais auto būs BMW un punkts. Skatījos uz benzīnu e36 vai e34. Kad interese palika nopietnāka, tad tēvs uzstāja uz to, ka aizdos man naudu, lai nopērku sev svaigāku auto. Nezinu, kāpēc paklausīju, izvēlējos 2.0d, jo ikdienā tiek nobraukāts ļoti daudz. Kāpēc Touringu - jeb mammas auto? Tāpēc, ka aktīvi nodarbojos ar velosportu tieši Downhill, tamdēļ vajag vietu, kur pārvietot velo un kur izreti pārgulēt nakti,kā arī tourings vienkārši patīk vizuāli.

PM: Cik sapratu Downhill aizņem vēl kādu vietu Tavā dzīvē. Kas vēl?

Artūrs: Pats studēju LU un ilgus gadus strādāju velo jomā, kā par pārdevēju, tā arī par velo mehāniķi. Hobijs ir velobraukšana, konkrētāk Downhill, kā Tu pareizi minēji. 

 

PM: Kāpēc stance? Un ko tas nozīmē, Tavā izpratnē?

 

Artūrs: Kapēc vispār nodarbojos ar auto šķūningu ? Pirms tā, velo bija tas, kas piesaistīja visu manu uzmanību, arī tagad, tā ir, atvēlu tam daļu sava laika. Tagad arī auto mani iekustina ne mazāķ. Uzskatu, ka braukt ar neinteresantu stock auto ir garlaicīgi un pensionāriski. Arī nevar sevi pilnībā uzskatīt par auto entuziastu! Pat vissmukākais stock auto ir garlaicīgs vien tapēc, ka tas tāds nav viens! Un lepoties ar savu auto par to, ko uzstādīja rūpnīcā ir aplami! Tāpēc daru tā, lai cilvēki atskatītos uz manu auto, bet ar gaumi un Stance stils tieši ietver to visu! Stance savā būtībā ir auto augstākā māksla, tas liek radīt auto, kas būtu gan vizuāli perfekts, gan tehniski, tāpēc jau pirms auto iegādes zināju, ka būvēšu savu auto tā stila ietvaros. Daudzi pārmet, ka braukšana ar tik zemu auto ir nepieņemama. Es domāju savādāk. Ja Tu brauc ar sēdinājumu līdz 60% un knapi tiec pāri guļošajam, tad labāk sēdini zemāk uz visiem 100%, jo tāpat netiksi pāri tam guļošajam. Pārbraukt var daudz kur, pat ņēmot vērā Latvijas ceļus. Protams, ir vietas, kur nevar izbraukt, bet tad arī nevajag tur braukt. Tādā veidā saudzēju auto. 

 

PM: Artūr, paldies. Novēlu Tev veiksmi ratu meklēšanā, un tiksimies.

Artūrs: Paldies par interesi. Gaidām pavasari.

Log In or Register