Aquila CR1 "Algirdai Racing Team"

Šoreiz sanāca tā, ka mūsu kaislība pret visu, kas rūc, spolē, rij degvielu un skrāpē asfaltu ir novedusi līdz tam, ka augstāk minēto epitetu sarakstu nāksies papildināt ar vārdiem: vājprāts, G-force ražotājs...Godīgi, man normatīvās leksikas vārdu krājumā nav tādu apzīmējumu, lai aprakstītu šīs publikācijas varoni.

Nenormatīva leksika var palīdzēt. Mierīgi! Bērni var palikt pie ekrāna. Nešķērsošu to līniju. Bet tas ir vājprāts! Uz ko neskaties, kādus datus nelasi, viss ir līmenī, kurš nav parasta cilvēka prātam aptverams. Tāpēc velku nost no galvas improvizētu cepuri, ne tā cilvēka priekšā, kurš spēj iedarbināt šo auto un, iesēsties kokpitā ar trīcošām rokām, tā dēļ ka adrenalīns pupmpējas lielākā apjomā nekā degviela no bākas šim monstram. Bet to priekšā, kuri spēj vairāku stundu garumā piespiest sevi koncentrēties tādos ātrumos, izjūtot tādas pārslodzes, kuras lielākā daļa no mums pārdzīvos tikai Disneylendā.

Šo šausminošo spēkratu, kurš lika mani trīcēt sinkopā savam nevienmērīgi burbuļojošam V8 sauc par- AQUILA CR1 Sports GT.

Ražots Dānijā. Salīdzinoši maza uzņēmuma spēkiem tiek atzīts par ļoti veiksmīgu GT sērijas sporta auto. Ar ļoti zemu masu(900kg) un to centru , veiksmīgu konstrukciju un GM LS7 dzinēju, tas bija uzstādījis Omnitel 1000km trases rekordu. Starp konkurentiem jāpiemin 911 GT3 cup, LeMan'ā braukušo SPYKER, BMW silhouette, GT Viper... Tas ir radikāls sacīkšu auto, kurš no pirmajām skicēm bija paredzēts cīnīties par uzvaru, pretstatā to konkurentiem, kuri tiek bāzēti uz standarta auto platformām. Personīgi  neesmu baigais prototipu estētikas piekritējs, bet šis man patīk. Kā arī, trasē tam nav nozīmes un to sapratīs jebkurš, kam paveiksies izbaudīt šo auto kaut vai blakus sēdētāja krēslā. Profesionāļi, kuriem pushrod tipa piekares regulēšana mērās nevis mm no zemes, bet sekunžu desmitdaļās, atzīst, ka šī virsbūve ir izskatīga un ļoti pārdomāta. Kā apliecinājums ir Ogres Andra Dambja,  Drive eO PP01 prototips. Tas piedalījās 2013.gada slavenās Pikes Peak sacīkstēs elektromobiļu klasē un izmantoja Aquila virsbūvi.

Konkrēti šis eksemplārs ar šasijas Nr. 017 ir aprīkots ar BMW S65 dzinēju.

Kas nezin, tad tas ir pirmais M3 astoņcilindru dzinējs, atrodams iekš E90,E92 virsbūvēm. Dzinējs atgriež 480z.s salīdzinot ar 420z.s no rūpnīcas, kā viens no iemesliem-atteikšanās no standarta spararata. Tā vietā, sacīkšu flywheel's un sekventālā Hewland kārba aiz tā. Reibinoša pneimatiskā skaņa, ko tā izdod pie ātrumu pārslēgšanām atgādina BOV, ko tu vadi ar saviem pirkstu galiem. Tā liek mani aizdomāties par nepieciešamību aizvietot tukšu vietu garāžā ar kādu turbo boxer'i.

Kam nepatīk tā skaņa?  Atradīsies arī tādi, kā arī tie, kuri teiks: bērnu dārzs, pozēšana utml. Bet tas ir līdzīgs apgalvojumam- man nepatīk divas basketbola bumbas, man patīk tennisa. Loģiskā ķēde noveda mani pie secinājuma, ka ikdienā sadzīvot vienkāršāk ir ar otrām. Galu galā, ar kuriem tu izvēlētos iestrēgt uz salas? Vienkāršāk ir pārvietoties ar R15 195/65. Bet mēs to nedarām. Man taisnība. Pieskaitam blow-off vārstu "must have" mantu sarakstā.

Atkārtošos, ka neesot sacīkšu auto dizaina cienītājam, nebūtu godīgi to vērtēt. Vēlētos tikai atzīmēt plakano grīdu, netālu no zemes virsmas, kas ir labi. Bet, kāpēc riteņu ņišas ir tik lielas? Nu nav izplatīti lielāka diametra rati! Pētīju vairākas bildes arī no sacīkstēm un pa lielam, tas pats visiem-CR1. Tā būtu vienīgā nepilnība, ko atzīmēšu.

Pāris vārdi par interjeru. Ogļšķiedras "kausi" kabīnē ļauj izvietoties diviem 2m+ auguma īpašniekiem. OMP sacīkšu piederumi. Elektriski apsildāms vējstikls. Noflokots panelis. Zamša stūre. Viss kā pēc ABC'es

Pagājušo reizi es biju pieminējis kādu uzmanības cienīgu Workshop'u. Nu lūk "Algirdai Racing Team". Aquila partneris Lietuvā. Vesela diena tika pavadīta tur starp ROTA'm, VOLK'iem, Mishimoto un citiem kārojamiem priekšmetiem. Mūs viesmīlīgi uzņēma, visu parādija un par visu pastāstīja Andrius Ramanauskas, kura garāžā atrodas ne vien Aquila, bet vēl daži citi pie mums pagaidām neuzņēmuši popularitātes apgriezienus braucamie. Tie manu acu priekšā veidojas kā nopietni pretendenti uz nākošā gada "Low as Bass" nomināciju uzvarām. Par tiem pēc sniega prieku sezonas beigām.

P.S Gribat izmēģināt Aquila trasē? Lejupielādējiet Race Room Racing.

Log In or Register