"Neierasta Mazda" 323GT

Sekojot stance.lv ideoloģijai, kuras pamatā ideja par baltijas auto entuziastu apvienošanu vienā vietnē caur personīgu iepazīšanos un to stāstiem, ceļs mani aizveda uz Lietuvas galvaspilsētu Viļņu...

Sakot godīgi,šis brūnais radījums tika mūsu redzes lokā jau kādu brīdi atpakaļ. Vienā vasaras dienā auto tika pamanīts kādā no pilsētas ielām, pucēdamies pēc mazgāšanas. Tā īpašnieks Marius no pirmā brīža pieteica sevi kā ļoti patīkamu un atklātu sarunas biedru, kurš ir noskaņots stundas un dienas pavadīt diskusijās, kas ir saistītas ar viņa un kā izrādījās, ne tikai viņa auto. Pa faktu uzņemtas bildes nekādīgi neatspoguļoja šī auto būtību un tā specifisko izskatu, un iespaidu, ko tas atstāj. Jau tad es zināju, ka atgriezīšos, lai pavadītu kādu nedēļas nogali ar šo tandemu, lai iepazītu viņus vairāk un censtos parādīt Mazdas tēlu piemērotākā fonā.

Pirms izbraukšanas sazinājos ar Mariusu un prasīju tam piemeklēt vēl kādu mūs interesējošu verķi, lai pēc iespējas vairāk sagatavotu materiālu ziemas sezonai. Tajā būs visnotaļ sarežģīti sastapt stance'īgus braucamos, jo tie pavadīs ziemu sausās garāžās. Marius bija atsaucīgs un es biju ielūgts iepazīt dažus kaimiņus ar interesantiem braucamajiem, diezgan specifiskā un uzmanībai vērtā Workshop'a. Bet par to vairāk vienā no sekojošiem postiem.

Tagad, atgriežoties pie šīs Mazda 323. Pats īpašnieks sauc viņu par 323GT, kaut gan numura zīme norāda uz kaut ko nedaudz vai dauz savādāku :) Šoreiz nemēģināšu iedziļināties Mazdas modeļu gammā, lai nepielaist kādu kļūdu kā ar Toma Civic.

Marius! Es arī gribu sev atbilstošu nummurzīmi. Kas jādara? Jāpaņem standarta auto, jāieliek Turbo dzinēju un vismaz trīsreiz janokrāso auto, lai iegūtu vēlamo rezultātu, kā to darīji tu? Nerunājot par visām pārējām pārtaisīšanām un uzlabošanām. Jā!? Tad piesakos! Citā mūžā. Ar tiem līdzekļiem un laika ieguldījumiem, kas tika veltīti šīm projektam, varētu iegādāties bāzi, kura pilnībā atbilstu nummurzīmei. Runājot par laiku, tie ir desmit gadi! Tik ilgi Marius piedūrās no sava projectcara. Tas ir daudz, bet bija tā vērts.Teikšu
kā ir, šos diskus pirms tam esmu redzējis tikai bildēs un, cik sapratu, iegādāties tos eiropā ir pagrūti. Tas nozīmē -sveiki Japāna. GTR buferi un haube, atkal -sveiki Japāna. Vizuālo daļu pabeidz TWR bodykita sliekšņi un aizmugurējais bampers.

Par stretchu rūpējas WATANABE RS r15 9J -13ET priekša, 10J -25ET aizmugurē, ar 195/50 un 215/45 riepām. Par klirensu savukārt - XYZ coili. Tie kopumā ļauj realizēt 1800cc BPT jaudu, kura ar 1.0Bar spiediena palīdzību sasniedza 240z.s. un neatstāja man iespēju ar savu 328i kaut cik pietuvināties tam buldogam reibinošā slalomā pa Viļņas ielām.

Nožēloju, ka tajā brīdi GoPro atpūtās aizmugurējā sēdeklī. Skats, kad katrā līkumā, ko viņi izņēma labi pāri 100km/h, Mazda turējās pie ceļa ar trīm riteņiem un vienu gaisā - bija kadra vērti. Piestājot, es teicu, ka man knapi sanāk turēties viņam līdzi, Marius atbildēja, ka šis bija Easy variants, kur tika ņemtas vērā 2.8 spējas. Tos viņš labi pārzin,
 jo arī viņa baltais E46 328 sedans būs manāms turpmākajos rakstos. Lai kontrolētu visu zem haubes notikušo, salons tika papildināts ar VDO devēju cluster'i, zem pakaļas RX8 sēdekļi.

Nardi stūre un kāds Japānas izcelsmes metāla kloķa bumbulis kut plaukstus. Prāts var ieelpot svaigu gaisu un uz brīdi atmest plānus par otrās ass piedziņu un motortelpas savesšanu līdz ārējā izskata līmenim. Bet tikai uz īsu brīdi...

Log In or Register